Ελλάδα

Αλλαγές στο σύστημα απουσιών

Πενθήμερη αναρρωτική άδεια θα παίρνουν οι μαθητές που ασθενούν από την εποχική γρίπη. Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Παιδείας μελετά την αλλαγή του πλαισίου των απουσιών των μαθητών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων κάθε σχολείου θα καταχωρίζονται αλλά δεν θα προσμετρούνται οι απουσίες των μαθητών έως πέντε εργάσιμων ημερών, φτάνει να οφείλονται στην έξαρση της εποχικής γρίπης. Βέβαια, για να αποφασίσει κάτι τέτοιο ο σύλλογος διδασκόντων, θα πρέπει ο μαθητής να προσκομίσει πρόσφατη βεβαίωση δημόσιου ή ιδιωτικού νοσηλευτικού ιδρύματος ή ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας. Η πρόβλεψη της εγκυκλίου, καθώς συνδέεται με την εποχική γρίπη, αφορά το πρώτο τρίμηνο του έτους, δηλαδή τις απουσίες που θα γίνουν έως και τον προσεχή Μάρτιο.

Την ίδια στιγμή, όπως ανέφερε χθες στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας, εξετάζονται αλλαγές στο σύστημα των απουσιών με βασική στόχευση να περιοριστεί το φαινόμενο των άδειων αιθουσών λίγο πριν από το τέλος της σχολικής χρονιάς στην Γ΄ Λυκείου, αφού οι υποψήφιοι απουσιάζουν προκειμένου να μελετήσουν για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Ζητούμενο είναι ασφαλιστικές δικλίδες ώστε η πλειονότητα των απουσιών ενός μαθητή να μη γίνεται το τελευταίο δίμηνο του σχολικού έτους. Μεταξύ όσων εξετάζονται είναι η επαναφορά των δικαιολογημένων απουσιών, που καταργήθηκαν από τον πρώην υπουργό Κώστα Γαβρόγλου, από το σχολικό έτος 2017-2018.

Κατάργηση θεσμού

Από την άλλη, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) εισηγείται την κατάργηση της Θεματικής Εβδομάδας. Ο θεσμός ξεκίνησε το σχολικό έτος 2016-2017 με εισήγηση του τότε Δ.Σ. του ΙΕΠ (44/03- 11-2016). Οπως ανέφερε χθες στην «Κ» ο πρόεδρος του ΙΕΠ Γιάννης Αντωνίου, «για τη Θεματική Εβδομάδα αφιερώθηκε πολύς χρόνος σε δραστηριότητες με εξαιρετικάαμφίβολα εκπαιδευτικά αποτελέσματα». Σύμφωνα με τον ίδιο, στα σχολεία θα υλοποιηθούν προγράμματα σπουδών, τα οποία είναι υπό επεξεργασία και τα οποία θα καλλιεργούν ήπιες δεξιότητες, όπως ηκριτική σκέψη και η συνεργατικότητα. Από την πλευρά του, ο τέως υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου χαρακτήρισε την απόφαση «ένα ακόμη βήμα από το υπουργείο Παιδείας που ικανοποιεί συντηρητικούς κύκλους. Βρισκόμαστε μπροστά σε μια ακόμα κίνηση εκδικητικού σκοταδισμού για την ικανοποίηση των κύκλων που πολέμησαν τον επιτυχημένο θεσμό».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το σχολικό έτος 2018-19, όπως προκύπτει από την αξιολόγηση του προγράμματος που διενήργησε το ΙΕΠ, έλαβαν μέρος 1.656 γυμνάσια από τα 1.700 της χώρας. Τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκαν τα σχολεία ήταν η δημοκρατική συνύπαρξη και τα ανθρώπινα δικαιώματα, η διατροφή και η ποιότητα ζωής, οι έμφυλες ταυτότητες, η πρόληψη εθισμού και εξαρτήσεων, η οδική ασφάλεια και κυκλοφοριακή αγωγή.

 

Πηγή: Καθημερινή Έντυπη Έκδοση